Gratis træning og smagsprøver

Er du ny til styrketræning? 💜

Er du helt ny til styrketræning, er det vigtigt at du først lærer at bevæge dine led og muskler med kropsbevidsthed, så dine sanser er vækket. Dermed kan du udføre øvelserne korrekt, når der kommer belastning på. Så husk SANSNING & BEVÆGELSE kommer før BELASTNING.

Din krop skal føle sig tryg. Den skal kunne tilpasse sig bevægelsen uden, at du skader dine muskler og led. Når du begynder med vægte, så start med lettere vægte og øg gradvis, hvor dit mål på sigt er at træne tung styrketræning.

Jo tungere vægt, jo bedre effekt, men sørg for at du sensorisk vækker kroppen (du bruger dine sanser med flowtræning), som du også lærer på mit online sommerforløb “Sommer Bootcamp Core”. UDSOLGT – lukket for tilmelding.

Tilmeld nyhedsbrev for information om nye træningsmuligheder og gratis videoer.

Inflammation og styrketræning

For kvinder er styrketræning afgørende, da kvinder fra 30-70 års alderen mister op til 30% af muskelmassen. Vi skal derfor vedligeholde vores muskelmasse med den korrekte belastning, og her er den obligatoriske gåtur eller yoga hver dag desværre ikke nok – vi skal også styrketræne.

Her kan styrketræning reducere belastningen på dine led og dit bindevæv, da du opretholder din muskelstyrke. Som igen mindsker din risiko for skader og betændelsestilstande/inflammation.

En anden vigtig sundhedsmæssigeffekt du får fra styrketræning er, at den er vægtkontrollerende. Overvægt og fedme er tæt forbundet med kronisk inflammation. Ved regelmæssig styrketræning kan du effektivt kontrollere vægten og dermed reducere inflammationsrisikoen.

Gratis video: Forbered kroppen på styrketræning 💜

Alt, hvad du behøver i dag, er 10 minutter. Du behøver ikke engang at klæde om eller en yogamåtte.

Du får sensoriske øvelser, som træner hele din krop. Dit åndedræt, din balance, dine mave- og rygmuskler, dine ben, dine fødder og hænder, og vi tager udgangspunkt i træning af din bækkenbund, som er rygsøjlens fundament (og ofte overset i træning).

[Adgang til gratis video udløbet den 30. maj. Herefter har du adgang til mit mix af sensorisk træning, flowtræning, styrketræning, yoga og pilates på Sommer Bootcamp Core].

Tilmeld nyhedsbrev for information om nye træningsmuligheder og gratis videoer.

Sommer Bootcamp og Bækkenbund start den 1. juni

Træn med udgangspunkt i hele dig, så du får en smuk holdning og yndefuld balance og stærk core. Det er grundstenen i mit helt særlige træningsmix (bækkenbundstræning, yoga, pilates, styrke- og konditionstræning), hvor du får adgang til både Sommer Bootcamp Core og Bækkenbundsworkshop. Træningspakken giver dig adgang den 1. juni og helt indtil den 1. oktober. UDSOLGT – lukket for tilmelding.

JA TAK – jeg vil modtage gratis videoer og info om nye træningsmuligheder

Dit underliv og hele dig

Træning betragter jeg som et livsvilkår, hvis du ønsker en sund og glad krop. Det betyder dog ikke, at du behøver at træne lange udmattende træningspas for, at du får en effekt.

Her får du et quick-fix på under 3 minutter, som både støtter din krop, og som ligefrem sender energi til dit underliv ifølge zoneterapi og akupressur.

Ved at massere og trykke på punkterne på din hæl, skaber du flow i hele underlivet og vækker din bækkenbund, vagina, livmoderen, æggestokkene og hofterne. Derudover giver øvelsen dig smidigere ankler, træner dine fødder og din balance, hvis du laver øvelsen på en massagebold, som jeg viser i videoen. Alle disse skønne effekter får du på 3 minutter.

Vær god mod dig selv og nyd denne enkle øvelse.
For din egen skyld.
For din krop.
For dit underliv.
For dine fødder.

Gratis forårsvideo til dig, dit underliv og ankler

Er du klar til at træne og få effekt på bare 3 minutter?

Så nyd denne øvelse, hvor du via zoner under fødderne får stimuleret din krop via dit bindevæv.

Brug gerne en massagebold – eller alternativt en tennisbold – for både at vække dit underliv og få effekten til dine ankler og fødder. Har du ingen bold, så kan du massere og trykke hele din hæl.

Træn med og nyd effekten efter 3 minutter
[Bliv sommerklar på Sommer Bootcamp Core den 1. juni : UDSOLGT – lukket for tilmelding].

🧡 Opskriften på en sund bækkenbund og stærk core🧡

Lær hvorfor din bækkenbund har svært ved at holde tæt, hvorfor du har ondt i ryggen, og hvorfor det er så svært at træne mavemusklerne.

Du får hemmeligheden om, hvorfor knibeøvelser heller ikke er (hele) løsningen. Virkeligheden er nemlig, at din bækkenbund kan være kronisk spændt (når du er stresset, spænder du op i dine muskler), og så hjælper det ikke med knibeøvelser.

Kom i form på den rigtige måde én gang for alle

Er du klar til at træne, så du omfavner HELE dig og dit bindevæv? Både din bækkenbund, dine mavemuskler, rygmuskler, fødder, ben, balance, balder, nakke og skuldre.

Hør i videoen, hvordan du kommer i gang med intelligent træning.

Sommer Bootcamp og Bækkenbund start den 1. juni

Træn med udgangspunkt i hele dig, så du får en smuk holdning og yndefuld balance og stærk core. Det er grundstenen i mit helt særlige træningsmix (bækkenbundstræning, yoga, pilates, styrke- og konditionstræning), hvor du får adgang til både Sommer Bootcamp Core og Bækkenbundsworkshop. Træningspakken giver dig adgang den 1. juni.

JA TAK – jeg vil i form på den rigtige måde

BONUS video: Sundhedsforedrag og unikke øvelser

Sundhedsforedraget giver dig en opskrift på, hvordan du får en sund bækkenbund og stærk core.

[Gratis adgang til foredraget er udløbet. Du kan få adgang til videoen, som en del af min online træningspakke med start den 1. juni

Foredraget: Opskriften på sund bækkenbund får du som bonus

  • Bliv klogere på, hvordan du kan træne din bækkenbund, mave og ryg.
  • Find ud af sammenhængen mellem ondt i lænden, oppustet mave og en utæt bækkenbund.
  • Kend de typiske fejl mange laver, når de træner core.
  • Lær hvad du skal gøre i stedet for.
  • Foredraget som blev afholdt den 17. marts modtager du i bonus i særpakken, så du kan se og gense videoen til glæde for din krop og dit sind.
  • Særtilbuddet en online træningspakke med både funktionel bækkenbundstræning og Sommer Bootcamp, som er intelligent coretræning med yoga, pilates og styrketræning🧡

Praktisk info om LIVE

  • Dato: Søndag 17. marts 2024 kl. 10:00 – 11:10. Afholdt, men du er velkommen på næste LIVE.
  • Sted: Facebook LIVE i Helles univers i Facebookgruppen, hvor du skal være medlem.
  • Tilmeld dig senest lørdag 16. marts 2024 kl. 13:00, for at vi kan nå at lukke dig ind, inden vi starter Facebook LIVE i gruppen.
  • Mød op inde i Facebookgruppen mindst 3 minutter før start, så du kan nå at finde LIVE.
  • Alle kan deltage, og det er uanset om du er begynder eller øvet til yoga eller anden træning.
  • Det er en blanding af foredrag, teori og praktisk undervisning. Vi bruger ca. 30 minutter med praktiske øvelser. Du bestemmer selv, om du blot vil se med på øvelserne, eller om du fysisk træner med.
  • Du skal bruge en yogamåtte og gerne have en pude, et tæppe og etc. en yogablok (eller tyk bog) til din rådighed.

Tilmeld LIVE træning

Vi ses inde i Facebookgruppen “MERE SUNDHED – Din vej til en stærk, slank og smertefri krop uden afsavn”, når du har søgt om medlemskab og oplyst din mail.

Du er den bedste yogaunderviser, jeg kender. Jeg forstår det, du siger om øvelserne, selvom mine øjne er lukkede. Du giver en rigtig god instruktion, når du underviser de gode og relevante øvelser. Jeg får så meget indre ro og varme, og der er en rar, tryg og varm stemning i dine sessioner. Du er den bedste yogaunderviser, jeg kender.
Beth, deltager på yogarejser og yogaretreats

Jeg er begyndt at elske mig selv. Jeg har fået så meget ud af at være med til din Kickstart online træning. Fantastisk træning som hjælper. Du er blevet min gode vane – jeg gør simpelthen dine øvelser hver dag. Jeg tager en video ad gangen hver dag, og når ugen er omme starter jeg forfra. Min krop elsker det, og jeg er begyndt at elske mig selv og tænke meget på min holdning. Du er bare så god til at formidle, og så er du min sundhedsguru, som jeg følger hver dag. TAK for dig, Helle og tusind TAK for dine skønne online øvelser, som jeg har fulgt gennem hele året.
Ulla, deltager på online yoga & deltager på flere yogarejser

Lykken er… Jeg er mega glad for, at jeg kan begynde igen med at få en god yoga rytme ind i mit liv. Lykken er at have dine online videoer til at træne efter.
Maiken, deltager på online yoga og holdundervisning

Gratis LIVE træning og video

Videoen “Kan oppustet mave skyldes fødderne” vandt afstemningen i min Facebookgruppe, så deltagerne selv var med til at vælge, hvilket emne vi skulle træne. Videoen er desuden bonusvideo i Detox Yoga workshoppen med fokus på din fordøjelse med start 7. januar 2024“.

Vil du også være medlem af min gratis gruppe “MERE SUNDHED – Din vej til en stærk, slank og smertefri krop uden afsavn”, så søg om medlemskab ved at skrive din mail.

JA TAK – jeg vil deltage i gratis træning. Det koster kun min e-mail.

Sket en markant forskel. Tak kære Helle, for den skønneste fodworkshop. Jeg har det SÅ fantastisk i mine fødder, selvom det synes jeg jo altid, at jeg har, men der er sket en markant forskel. Pludseligt er der “liv” under min fodsål og SVANG, woooooo så dejligt at mærke fusserne. Jeg glæder mig vældig til at komme en anden gang.
Gitte Hovmand

Efter din træning af fødderne sov jeg fantastisk. Det er en hel ny verden for mig med fodøvelserne, som påvirker hele kroppen. Kan mærke øvelserne både i lænden og i skuldrene, så har virkelig haft fat i alle musklerne. Vil bruge mere tid på mine fødder nu. Det var også skønt at bruge den lille massagebold på læggene, jeg har ofte ondt i mine lægge og vågner også om natten. Efter din træning af fødderne sov jeg fantastisk i nat.
Henriette, Social- og sundhedsassistent

Forkæl dig selv og din krop på et yogaretreat

Vil du i dybden med yoga og dens gavnlige effekt, vil et fordybende yogaretreat på smukke Marienlyst være lige noget for dig.

Ja tak – jeg vil med på Yogaretreat
 LÆS OM YOGARETREAT

Gratis smagsprøver og træning i nyhedsbrevet

Som certificeret personlig træner og yogalærer oplever jeg mange, som er stressede, angste eller overbelastede, hvorfor de primært befinder sig i den sympatiske del af nervesystemet også kaldet Kamp, Flugt og Frys responsen. Denne respons bliver endnu større, hvis du er syg eller har smerter.

Det kan du lave om på ved at vælge den rigtige type træning for dig. Så du BÅDE beroliger dit autonome nervesystem, så blodtrykket falder, stresshormonerne i kroppen sænkes OG samtidig nyder effektiv træning, hvor du får en stærkere, mere smidig og sundere krop med mere overskud og energi.

Det er denne type intelligente yogatræning (med et bestemt fokus eller emne), som du får hos mig.

Er du ikke på Facebook, men vil gerne have gratis smagsprøver og træne sammen med mig, så er du meget velkommen på mit nyhedsbrev, hvor jeg også deler intelligent yogatræning gratis.

JA TAK – jeg nyde træne intelligent træning og tilmelder mig nyhedsbrev.

Er du i tvivl om Helles træning er noget for dig?

Du er meget velkommen til at kontakte Personlig træner, Yogalærer, Pilatesinstruktør og Livsstilscoach Helle Lyngsgaard Johansen fra Mere Sundhed på mail lige her eller ring på 2869 1955, så finder vi sammen den helt rigtige træning og løsning for dig.