Vægttab

Vægttab på en effektiv og sund måde

Der er intet mystisk ved vægttab, men nogle gange kræver det hjælp.

Hjælp til at være dedikeret og motiveret for at få nye kostvaner, få rørt dig noget mere og få kroppen i balance, så den ikke er stresset, men så den er villig til at tabe sig. Når du er stresset, får du med stor sandsynlighed ikke succes med en slankekur.

Lær hvordan du opnår en livstilsændring, så du opnår et effektivt og varigt vægttab.

Kosten kan ikke stå alene

Hjælp dit vægttab i gang ved at træne styrketræning med flerledsøvelser også kaldet multiledsøvelser. Det er øvelser, hvor du træner over flere led, så du får trænet flere muskelgrupper på én gang. Ved at træne disse effektive styrketræningsøvelser, får du styrke til knoglerne, en flad mave og mere muskelmasse, så du får en højere fedtforbrænding og dermed vægttab. Alt dette lærer du om, når du booker en tid til personlig træning. Så har du et specifikt ønske om vægttab – vil personlig træning også være noget for dig. Læs mere om personlig træning her.

Drop slankekure

Nogle mennesker tager lettere på end andre, og hvis du har problemer med vægten kan det skyldes arveanlæg, som du ikke kan lave om på, men du kan påvirke de livsstilsfaktorer/stress, som aktiverer fedmegenerne.

Et højt stressniveau kan betyde, at du ikke taber dig, da kroppen vælger at holde på fedt og væske, når din krop er i ubalance. Det er dog vigtigt, at du ikke begynder på slankekure, hvor du udsulter dig selv, fordi gentagne mislykkede slankekure og yoyovægt sætter sine spor på kroppen. Hver gang du tager på igen, efter at har tabt dig, vil din krops fedtprocent stige. For under slankekuren vil du have tabt både fedt- og muskelvæv, mens den efterfølgende vægtøgning hovedsageligt vil bestå af fedt.

Øg dit stofskifte for at få vægttab

Ved slankekure vil en omrokering fra muskelmasse til fedtvæv medføre nedsat stofskifte, da dit fedtvæv er passivt lagerplads, som ikke har en høj forbrænding, hvorimod dit muskelvæv er aktivt og giver en høj forbrændingen i musklerne. Så efter en mislykkedes slankekur vil dit hvilestofskifte falde, og du må spise tilsvarende mindre end før en slankekur for at ikke at tage yderligere på. Men du kan bryde dette mønster, så stofskiftet igen øges, og du vil tabe dig. Søg kostvejledning for et varigt vægttab.

Ønsker du varigt vægttab skal du:

  • Ændre din kostsammensætning
  • Skift kalorieholdige drikkevarer ud med vand
  • Måltidsmønsteret skal være regelmæssigt
  • Du skal røre dig mere i hverdagen
  • Du skal have et sundt søvn- og hvilemønster
  • Have sind og krop i balance, så du ikke er stresset

”Jeg har spist efter din kostplan og trænet efter dine programmer, og jeg har lige været på vægten. Jeg kan ikke huske, hvornår den sidst har været ”dernede”. Det virker. Du er fantastisk! Du er by far et af de bedste valg, jeg nogensinde har gjort for mig selv.”
Pia Møller

”Du får virkelig givet mig så meget energi, når jeg træner styrketræning hos dig. Du er en dejlig inspirator til min grundtræning. Du giver undervisningen en ro og tryghed, så jeg er sikker på, at øvelser der ikke udføres korekt vil blive rette, så skader kan undgås. Dit arbejde hvor du påpeger vejrtrækning til øvelserne er også en gave”
Maiken Andersen

Udnyt tiden – book en tid i dag – jo før du kommer i gang med vejledning, jo hurtigere når du dine mål !!!